Eelkooliealiste laste arendusring ehk eelkool Õppe- ja kasvatustöö Püha Johannese Kooli eelkoolis peame oluliseks, et lapsel säiliks õppimisrõõm. Hoiame laste õpihuvi ja usku endasse õppijana. Laps saab kogemuse koolis õppimisest ja käitumisest. Õppetegevused lähtuvad üldõpetuse põhimõttest, lõimitud tegevuste kaudu, sest see pakub lapsele võimalust mõista maailma kui tervikut. Keskendume õppetegevusele, mille keskus on last ümbritsev maailm ning lapse kogemuste, elamuste ja huvide maailm. Laps õpib vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise ja harjutamise kaudu. Lapse sotsiaalsete oskuste arendamine: sobiv käitumine klassiruumis ja väljaspool koolimaja, kokkulepetest kinnipidamine (klassireeglid), teretamine, koostöö tegemine. Õppetegevustes kasutame ka paaris- ja rühmatööd, mis edendavad suhtlus- ja koostööoskust. Lapse emotsionaalne arendamine: kasutame lapse tundekasvatust toetavaid praktilisi tegevusi ja mänge. Mängude ja tegevuste kaudu õpivad lapsed enda ja teiste tundeid ära tundma, neid nimetama, nägema emotsioonidega seonduvaid põhjuseid ja leidma olukorda sobivaid väljendusviise. Omandades vajaliku oskuse, saavad lapsed paremini hakkama sotsiaalsete suhetega. Erinevate õpikeskkondade ja võimaluste kasutamine kasvatus- ja õppetegevustes (nt õuesõpe, muuseumiõpe, aastaringsed loodusvaatlused kooli õuealal). Õppekäikude eesmärgiks on aidata kinnistada õppetegevustes saadud teadmisi, laiendada õpilaste silmaringi ja siduda teoreetilised teadmised praktilise kogemusega. Õppematerjalid Õppetöös kasutame tööraamatuid: „Aastaringmäng I ja II“, (autorid: Kilmi, M., Kivisilla, V., Loorand, I., Maasik, T. 2011). Raamatutes on loodusõpetuse, eesti keele, matemaatika, muusika ja kunstiõpetuse õppeülesanded. Teemad järgivad looduse ja Eesti rahvakalendri tähtpäevade aastaringi. Teemasid käsitletakse loogilises järjestuses, üks tegevus tuleneb teisest ja kutsub esile järgmise. Keelekümbluse rühmas on tööraamatud: „Tore eesti keel“ ja “Tore eesti keel II” (autorid: Maiberg, L., Meltsas, N., Minlibajeva, H. 2022). Lapsed, kes käivad teist aastat eelkoolis on tööraamatuteks: „Mudilasvihik 6–7-aastastele. Avastan. Õpin. Oskan“ (autor: Erdmann, G. 2022) ja “Tahan saada koolilapseks! Õpin lugema“ (autor: Kloren, A. 2016). Lisaks on kasutusel õpetajate koostatud töölehed, lähtuvalt konkreetse rühma vajadustest. Õpingute tagasisidestamine Laps saab tunnitegevuse ajal otsest tagasisidet oma õpetajalt. Kokkuvõte lapse arengust antakse kaks korda aastas kirjalikul tunnistusel. Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi. Laste arengutase sõltub nende individuaalsetest eeldustest ja varasematest teadmistest, oskustest. Õppekorraldus käesoleval õppeaastal, õppemaksu ja sisseastumist puudutav info leitav SIIT. NB! PJK eelkoolis käimine ei taga sissesaamist PJK esimesse klassi.
|
||