Infotehnoloogia ja andmeanalüüs Andmete tähtsus meie maailmas kasvab – Püha Johannese Koolis usume, et andmete ajastul on eriti oluline aeg õpetada, kuidas olla inimene. Info kogumises ja töötlemises saavad arvutid olema inimestest kiiremad ja võimsamad. Me peame õpetama seda, mida masinad ei suuda teha, selleks on: väärtusloome, iseseisev mõtlemine, meeskonnatöö, teiste eest hoolitsemine. Masinatel puudub empaatia, neil pole südant ega oskust armastada.
Kui inimesi õpetatakse omandama vaid teadmisi, siis inimesed kaotavad masinatele. Masinatel ei saa lähiaastakümnetel olema intuitsiooni ning masinad jäävad inimestele alla seoste loomises. Näeme juba täna, et ainuüksi programmeerimisoskuse väärtus on pigem kahanemas. Väärtus kasvab eksponentsiaalselt seal, kus oma valdkonna hea tundja – meedik, teadur, insener – oskab lisaks ka programmeerida. Tõusvas joones kasvab interdistsiplinaarsete spetsialistide väärtus. Inimese ajul on pretsedenditu võime luua erinevaid ja väga keerulisi seoseid. Andmetöötluse suunal õpime üheskoos, kuidas andmeid tervikuna hinnata ja puhastada; kuidas teha vahet väärtuslike ning mittevajalike ja väheväärtuslike andmete vahel; kuidas küsida õigeid küsimusi, püstitada õigeid hüpoteese ning kuidas panna saadud vastused õigesse konteksti, siduda teiste valdkondadega ja edastada kuulajatele. Selleks kaasame IT ja andmeanalüüsi suunas õpetamise protsessi võimalikult palju juhtuvaid praktikuid IT-sektorist, kellel on pikaajaline kogemust suurte IT-projektide loomise ja rakendamisega. IT ja andmeanalüüsi suunakursused:
Oleg Shvaikovsky, Olen Püha Johannese kooliga juhatuse- ja asutajaliikmena seotud olnud juba 2013. aastast. Enne kooli tulekut olin ligikaudu 25 aastat IT- ja telekomivaldkonna juht, seejuures aastaid rahvusvahelise tarkvara- ja ärikonsultatsioonide ettevõtte Nortal pikaaegne juhatuse liige. Olen mänginud olulist rolli Eesti e-riigi ehitamisel ning selle eduloo ekspordis. Olen väga palju mööda maailma reisinud, esinenud mitmesugustel konverentsidel, elanud erinevates riikides – mul on rohkelt kokkupuuteid erinevate kultuuridega. Nortalist juhatusest ja osanikeringist lahkusin 2021. aastal ja nüüd tegelen täiel rinnal Püha Johannese koolis füüsika õpetamise ja kooli administratiivtööga. Kuigi see elumuutus tuli tol ajal paljudele üllatusena, olen ma tegelikult seda kannapööret päris pikalt ette planeerinud. Täna olen haridustehnoloogia (EdTech) valdkonna aktiivne investor ja asjatundja. Olen omandanud magistrikraadi teoreetilises füüsikas (MSc) 1992. aastal, magistrikraadi strateegilises juhtimises (MBA) 2006. aastal ning õpetajakutse 2021. aastal. Usun siiralt interdistsiplinaarsusesse. Oskus luua seosesid väljaspool ainet on ülioluline. Soovin süstida õpilastesse julgust ja oskust küsida ebastandardseid küsimusi. Usun südamest, et iga õpilane on täiesti unikaalne. Usun individuaalsetesse õpiteedesse, mis kuulub ka meie riigi haridusstrateegiasse. Nii inimese kui õpetajana olen uudishimulik, hooliv ja loodan, et kiirgan õpilastele armastust füüsika vastu. Teen enam, kui ise ühelt füüsikaõpetajalt ootaksin või nõuaksin: vean lisaks STEM-ringi (interdistsiplinaarsed MATIK-teadused), innustan noori osalema olümpiaadidel, korraldan kooliväliseid aine paremat mõistmist toetavaid reise (mh Tõravere observatooriumi külastust) ja muid ettevõtmisi. Olen kolme lapse õnnelik isa ning varsti jõuame abikaasaga 30. pulma-aastapäevani. Kirjuta mulle, kui soovid rohkem infot andmeanalüüsi ja infotehnoloogia suuna kohta: oleg.shvaikovsky@pjk.ee |
||